Турбуємо на роботі, поважаємо завжди

Головна, Новини

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) пропонує вісім порад, які допоможуть організувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги.

Медична реформа запустила процес змін і сьогодні в центрі системи охорони здоров’я перебуває пацієнт. Але не можна реалізовувати власні права, нехтуючи правами інших. Деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю, терапевту або педіатру на мобільний у вочевидь неробочі години. Але на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених. Про це нагадує прес-служба НСЗУ на своїй сторінці у соцмережі.

У НСЗУ наголошують, що ваш лікар або лікарка є людиною, а не цілодобовим сервісом; має визначені робочі години та вихідні; має право обирати спосіб зв’язку з пацієнтом та вирішувати, коли відповідати на дзвінки та повідомлення; може призначити час і дату прийому пацієнту; має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.

Звичайно, під час боротьби з коронавірусною інфекцією значно зросла роль та потреба українців в сімейному лікареві. Адже при симптомах COVID-19 потрібно телефонувати до свого лікаря, щоб він оцінив стан пацієнта, викликав мобільну бригаду для проведення тестування. Під час домашнього лікування із підтвердженим COVID також необхідно тримати зв’язок з сімейним лікарем, щоб контролювати самопочуття. При цьому, нікуди не поділись хронічні хвороби та потреба в отриманні електронного рецепту на «Доступні ліки» чи електронного направлення на певні обстеження чи консультації до профільних спеціалістів. Нікуди не поділась потреба у вакцинації, раптові захворювання, які потребують допомоги сімейного лікаря.

Нині своїх лікарів обрали 30 млн 610 тисяч українців. В середньому на одного сімейного лікаря, терапевта, педіатра припадає 1300 пацієнтів. Гроші йдуть за кожним пацієнтом до закладу, в якому пацієнт обрав собі лікаря. Але це не означає, що лікар працює зі своїми пацієнтами в режимі нон стоп. Потрібно, щоб за пацієнтами також йшли до закладів первинки й турбота про свого лікаря.

НСЗУ пропонує кілька порад, які допоможуть організувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги.

1. Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в які часи зручно дзвонити або писати та з якими питаннями.

2. Перед тим як дзвонити лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії.

3. Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже часто є випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову.

4. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви. Адже лікар не може пам’ятати всіх пацієнтів, та відразу переходьте до суті питання.

5. Не відправляйте аудіо, відео-повідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.

6. Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.

7.  У вихідні, святкові та неробочі дні у вашій амбулаторії працює черговий кабінет та реєстратура. Завжди можна звернутись туди, перш, ніж турбувати свого лікаря дзвінком у його вихідний.

8. Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою «поговорити». Сьогодні всі бачать, наскільки важливими є сімейні лікарі та лікарки в житті кожної родини. Тож НСЗУ закликає потурбуватися трохи про тих, хто має турбуватись про вас.

Інф. прес-служба НСЗУ