«Укрзалізниця» і єдиний транспортний простір

Головна, Новини

«Укрзалізниця» реалізовуватиме проект з інтеграції залізниці з міською транспортною системою «City Express» за рахунок об’єднання великих міст із їх містами-супутниками в єдиний транспортний простір, повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак на всеукраїнському форумі «Україна 30. Інфраструктура».

«Незважаючи, що дуже швидко ростуть великі міста і міста-супутники, у яких зараз набагато більше будується нового житла, ніж, наприклад, у Києві, приміський транспорт залишається поза фокусом уваги урядових структур, люди добираються до міста в заторах, дихаючи вихлопними газами. Тому ми вирішили в цьому році зосередитись на приміському сполученні», — наголосив головний залізничник.

Перші етапи проекту будуть реалізовуватися у Києві, Дніпрі й Харкові, а далі — в інших великих містах.

«Хочу сказати, що мова не йде про «новий гіперлуп». Наш проект дуже прагматичний і реальний, не потребує дуже великих вкладень, але дасть значний ефект, наприклад, Києву в першу чергу дозволить розвантажити дороги та дихати чистішим повітрям. Щодня до Києва приїжджає близько 450 тисяч осіб, із них 77 тисяч – залізничним транспортом, а в рамках проекту заплановано збільшити кількість пасажирів залізниці до 150 тисяч на день. Зараз електрички йдуть до київського центрального вокзалу, але до нього їде незначна кількість пасажирів, тому  будемо запускати човникові маршрути  Буча — Святошин, Боярка — Київ, відкриватимемо нову ділянку сполучення метро «Почайна» — Вишгород, ділянку на Бровари. Це дозволить підвищити кількість пасажирів, що ми перевозимо на день, практично вдвічі», — резюмував Володимир Жмак.

Нещодавно «Укрзалізниця» запустила новий модернізований приміський електропоїзд за маршрутом Київ — Тарасівка — Київ.

Як відомо, у Вишгороді вже курсувала електричка. Нагадаємо, що дизель-поїзд між станцією «Київ-Петрівка» та пероном у Вишгороді курсував із жовтня 2010 року. А вже 1 червня 2012 року її скасували через низький пасажиропотік. Тоді під час реконструкції було оновлено залізничне полотно, а також зведено перон в Вишгороді. Місцеві автохтони подейкують, що дизель-поїзд було запущено під місцеві вибори якимось обласним начальником. Тривалість поїздки – 20 хвилин, відстань – 12 км, а вартість проїзду тоді становила аж три гривні.

Щодо нового проекту, то, на мою думку, він буде малорентабельним та не набере достатнього пасажиропотоку, незважаючи на те, що населення Вишгорода значно збільшилося за ці вісім років. Бо залізниця, що залишилася нам у спадщину після будівництва Київської ГЕС, розташована в стороні від міста і до перону з центру міста ще треба добратися пішком – це 20-30 хвилин.  А за 20 хвилин на маршрутці можна добратися до станцій метро «Героїв Дніпра» і «Почайна».

Втім поживемо-побачимо…

Олексій ДАРУГА